قصص وروايات

قصه جديده بعنوان ( طبيب تشريح تكتشف شئ مرعب في جسد فتاه) قصه حقيقية.

قصه جديده بعنوان ( طبيب تشريح تكتشف شئ مرعب في جسد فتاه) قصه حقيقية.

 

الجثه ضربتني وانا بشرحها طول عمري مؤمنه ان عالم الجثث دوت عالم غريب استحاله ممكن تفهمه و دا ببساطة ان الجثث بتشوف وبتسمع وممكن في موقف ما تتحرك عشان كدا بنقول دايما اكرام الميت دفنه بداية القصه لما كانت قعده في المشرحه و لقيت الدكتور بيكلمني عشان انزل المشرحه و عرفت ان في جثه جديدة جت نزلت المشرحه لقيت الامن واقف قدام المشرحه مستنيني امضى على التقرير و مضيت على التقرير و شويه لقيت الدكتور بيكلمني تاني بيقول ان نيابة مستعجله علي التقرير وفورا لبست الجوانتي و بدات اشتغل فيها بصيت علي الجثه لقيت بنت زي القمر و رفضت اكشف جسمها قدام عامل المشرحه قربت منها بهدو وحولت اكشف جسمها بس كان في شي غريب جدا انا مكنتش قادر احرك الجثه ولا قادره احركها لمين ولا شمال ما ان البنت نحيفه بس قولت مش مهم روحت اجيب المقص عشان اقص اللبس من عليها وبعدها ابعتها تتغسل وتتكفن روحت جبت المقص و رجعت لقيت الجثه رجليها متنين لوره ضربات قلبي زادت الجثه كانت مفروضه شديت رجليها زي ما كانت و بفتح المقص شوفت رجليها بتتحرك تاني بصيت علي وشها لقيت فتحه عنيه وبتبرق و وشها كان غضبان عكس الوش اللي شوفته من لحظات وكان مبتسم وقفت قدامها مش عارفه اعمل ايه مسكت اللبس عشان أقطعه لقيت الجثه بتترعش في رجعت لوراه من تاني و مبقتش فاهمه دا ايه سيبت المكان و روحت لعامل المشرحه مع ان استعين بيه ولا اعمل ايه مع اني كنت محرجه اكشف جسمها اقدامه ما ان جسمها سليم رجعت تاني وانا محتاره قربت من الجثه بهدوء و قربت المقص من رجليها ضربتني برجليها بقوه صرخت و رجعت ابصلها برعب لقيت رجليها بتترحك و وشها غضب كأن نار طلعه من وشها ناديت علي عامل المشرحه قولتله هات مراتك تقف معايا وانا بشرح اول لما مرات المشرحه شوفت الجثه قالت بسم الله ماشاء الله عروسه ريحه الجنه والله انا بصيت لها و قولت الجثه مش عايزة تتشرح لقيت بتبصلي و تقولي ازاي يعني يا دكتوره قولت لمرات المشرحه اخلعلها هدومها قربت منها ومسكت العبايه لقيتها رجعت لوره وقالت بسم الله الرحمن الجثه زقتني يا دكتوره مش عارفها ارود اقول ايه قولتلها جربي تاني قربت منها لقيت وشها تحول تاني لغضب لغيت ضربت برجلها مرات عامل المشرحه بعنف في الحظه دي اتصل بيا الدكتور عشان يستفسر ردت عليه قولتله انا قربت اخلص في سالني علي التقرير قولتله اصبر شويه ردت عليا مرات عامل المشرحه قالتلي بلاش يا دكتوره قولتلها بلاش اي قالتلي البنت رفضه تتشرح و بدات اشك ان البنت دي مش ميته اصلا في طلبت من مرات عامل المشرحه تنقلها من اوضه تانيه اقيس ضربات القلب وفعلا شوفت النبض لقيته صفر اومال في ايه رجعتها المشرحه تاني بصيت علي مرات عامل المشرحه وانا سكتة ردت هيا عليا قالتلي يا دكتوره انا شايفه في وش البنت دي حسن الخاتمه فبلاش نعاند نفسنا فا ردت عليها قولتلها طب اعمل في تقرير ايه قالتلي اكتبي هبوط حاد في الدوره الدمويه وانا اغسلها واكفنا وخلاص قولتلها اكداب يعني لا قالتلي احنا مش بنكذب يا دكتوره البنت استحاله تكون مقتوله جسمها سليم جدا و في ما هي رفضه تتشرح احنا منعندهاش سيبتها و روحت لمكتبي افكر دقايق من تفكير و بدات احس بصداع غريب حطيت دماغي علي مكتب اريح شويه و برفع دماغي وفوجئت ان البنت وقفه قدامي اتخطيت ومش عارفه جت ازاي ركزت في عينيها لقيت دموع بتنزل ولقيت صباعه بيتحرك ليمين وشمال كانها بتقولي لا قولت اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله اختفت من قدامي مش عارفه دا كان حلم ولا حقيقه اتصلت بالدكتور قولتله هبوط حاد في الدوره الدمويه يا دكتور وخلصت التقرير وقولت لمرات عامل المشرحه غسلي البنت خلصت كل حاجه وحسيت ان عايزة اشوف الجثه لي اخر مره قبل ما يتقفل عليها الكفن روحتلها وشوفت ملاك في الكفن وكانت مبتسمه وبعتها لاهلها عشان تدفن بس انا كانت عايزه اعرف البنت دي احكيتها ايه اخد عنوانها و طلبت من مرات عامل المشرحه تروح تشوفلي البنت دي قصتها ايه وبعد يومين وصلي الخبر كامل البنت دي بنت محامي شهير في البلد امها ماتت و ابوها اتجوز واحده تانيه واحده ست كانت شيطانه بمعنى الكلمه كانت بتكره البنت اللي توفت وكانت عايزه تطفشها من البيت باي طريقه كل البنات كانوا عارفين ان البنت الي اتوفت دي بتصلي و قريبه من ربنا وكان في دعوة علي لسانه اللهم استرنا فوق الارض وتحت الارض ويوم العرض عليك و توفت البنت في يوم وهيا بتصلي بس حقد امرات ابوها عليها ان كمان كانت عايزه تنتقم من البنت وهيا ميته كانت بتكره البنت اوي بس سبحان الله البنت ما تشرحتش و روحات ابرهه زي العروسه و اتبقى حاجه واحده الذنب اللي هينهش في الست لحد موتها مرات ابوها و انشاء الله هيحصل لها نفس الموضوع.

 

انتهي القصه يارب تكون عجبتكم

 

👇 ليصلكم كل جديد من شبكة سما الوطن الإخبارية 👇 

تابعوا صفحة سما الوطن من هنا

انضموا الآن إلى مجموعة مجموعة المنحة القطرية الشؤون الاجتماعية رواتب موظفين عبر رابط الانضمام من هنا

تابعوا مجموعة سما الوطن الإخبارية من هنا

تابعوا صفحة مساعدات، وظائف، منح، رواتب،كابونات من هنا

انضموا الآن إلى قناة سما الوطن على تيلجرام من هنا


مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق